Skip to main content

Zo schrijf je een persoonlijke LinkedIn-post (die de aandacht trekt) in 6 stappen

Speciaal voor mensen die bij een supertof bedrijf werken (kan ook je eigen bedrijf zijn) en die LinkedIn willen inzetten om dat enthousiasme te delen, schreef ik dit stappenplan.

Het is een klein onderdeel van een grotere contentstrategie voor je bedrijf. Maar zoals met alles, is überhaupt beginnen voor veel mensen al een hele stap.

Hou daarom in je achterhoofd:

  • Persoonlijk schrijven als werknemer kan je helpen bij bijvoorbeeld het vinden van nieuwe collega’s, klanten, fans en communicatiekanalen (podcast-alert).
  • Jij kan je net zo goed positioneren als expert of specialist in loondienst, als de High Impact Expert Entrepreneurs die LinkedIn overheersen.
  • Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Daarom doe ik geen claims over wat deze ene post voor je bedrijfsresultaten doet, behalve dat ‘ie de aandacht trekt (en als al je collega’s meedoen, heb je dus unieke reclame voor je bedrijf x10, x20 of x100). Het is een kwestie van dúrven te beginnen.
  • Ook als je jezelf niet als de volgende bestsellerauteur beschouwt, is dit stappenplan bruikbaar. Het gaat erom dat je input uniek is en dus je post ook. En dat wil je, anders was je al gestopt met lezen. 🙂

Voel je ‘m? Wil je aan de slag? GO!

Hier vind je het stappenplan (pdf)